האם כדאי להתקין מערכת סולארית ביתית?

מערכת סולארית! לשלם מעט לקבל הרבה!

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

עיקרי הדברים:

האם כדאי להתקין מערכת סולארית ביתיתהאם כדאי להתקין מערכת סולארית ביתית?

אם נגיד לכם שעל ידי תהליך פשוט אתם יכולים גם לשמור על הסביבה וגם לחסוך אלפי שקלים בשנה הייתם עושים זאת? התקנה של מערכת סולארית יכולה לעזור לכם לחסוך אלפי שקלים ולשמור על הסביבה בלי שאתם צריכים לעשות יותר מידי לשם כך. איך זה עובד והאם כדאי להתקין מערכת סולארית ביתית? על כך במאמר הבא. 

 

מהי מערכת סולארית ביתית?

לפני שנסביר האם כדאי להתקין מערכת סולארית ביתית נסביר קודם מהי מערכת סולארית ביתית. 

מערכת סולארית היא מערכת שמפיקה אנרגיה סולארית, שהיא בעצם אנרגיית חשמל מאנרגיית השמש. מערכת סולארית ביתית מורכבת ממספר חלקים כאשר המרכזי בהם הוא הפאנלים הסולאריים. הפאנלים הסולאריים הם אלה שקולטים את אנרגיית השמש וממירים אותה לאנרגיה סולארית. 

מהם חלקי מערכת סולארית ביתית?

מערכת סולארית ביתית מורכבת משלושה חלקים מרכזיים-

  • פאנלים סולאריים

    כפי שציינו קודם, החלק המרכזי ביותר במערכת סולארית הוא הפאנלים הסולאריים. הפאנלים הסולאריים הם בעצם אלה שהופכים את קרינת השמש לחשמל. הפאנלים הסולאריים מיוצרים מחומרים איכותיים. הם עמידים לתנאי מזג האוויר השונים כולל גשם, רוח, שמש חזקה ולחות. בפאנלים הסולאריים יש תאים פוטו-וולטאים. תאים אלה הם תאים עשויים סיליקון גבישי שמוליכים חשמל למחצה. רמת ההולכת תלויה באור המוקרן אליהם. ברגע שהתאים הפוטו-וולטאים נפגשים עם קרינת השמש הם גורמים לתנועה של אלקטרונים וכל נוצר זרם חשמלי. 

  • ממיר מתח סולארי

    חלק מרכזי נוסף שמרכיב מערכת סולארית הוא ממיר מתח סולארי. תפקידו של ממיר מתח סולארי הוא לקחת את הזרם החשמלי שנוצר בפאנלים הסולאריים ולהמיר אותו לזרם חילופין. המרת הזרם החשמלי לזרם חילופין נדרשת על מנת שחברת החשמל תוכל לקשר בין המערכת הסולארית שלכם לבין רשת החשמל. 

  • מונה חשמל

    החלק המרכזי האחרון המרכיב מערכת סולארית הוא מונה חשמל. תפקיד מונה החשמל הוא למדוד את כמות החשמל שיוצר ואת כמות החשמל שנעשה בו שימוש. כך ניתן לחשב את הרווח מעודפי השימוש. 

אז האם כדאי להתקין מערכת סולארית ביתית?

התשובה לשאלה הזו היא חד משמעית כן. למערכת סולארית יש יתרונות רבים שכוללים שמירה על הסביבה, שמירה על החשמלאים שלנו וחסכון כספי לרוכשים אותה. מדוע כדאי להתקין מערכת סולארית ביתית?   

שמירה על הסביבה

נתחיל מהסיבה המרכזית בגללה כדאי להתקין מערכת סולארית ביתית והיא שמירה על הסביבה. כפי שציינו, האנרגיה הסולארית היא בעצם אנרגיית חשמל שנוצרה מאנרגיית השמש. השמש שנמצאת בכל מקום נחשבת למקור אנרגיה שלא נגמר, כלומר השימוש באנרגיית השמש לא יכול "לבזבז" אותה. שימו לב- אנרגיית השמש שנשלחת לכדור הארץ בשעה, שווה לכמות אנרגיית החשמל הנצרכת על ידי אנשים במשך שנה שלמה! כמו כן, הפקת אנרגיה סולארית אינה כוללת תהליך של זיהום סביבתי. 

לעומת זאת, על מנת להפיק חשמל "רגיל" יש להשתמש במקורות אנרגיה שעלולים להיגמר. מקורות אנרגיה אלה הם דלק, גז או פחם. בנוסף, השימוש בהם לצורך הפקת חשמל כולל זיהום סביבתי רב. המודעות לחשיבות השמירה על איכות הסביבה גברה משמעותית. כתוצאה מכך אנשים רבים מחפשים דרכים שונות לשמור על כדור הארץ שלנו. בזכות התקנה של מערכת סולארית ניתן להמשיך להשתמש בחשמל מבלי לשנות לגמרי את אורח החיים שלנו, ועם זאת להצליח לשמור על הסביבה.

שמירה על הכסף

מלבד שמירה על הסביבה, על ידי התקנה של מערכת סולארית אתם יכולים גם לשמור על הכסף שלכם. הסיבה לכך היא שמערכת סולארית מאפשרת לכם לצמצם באופן משמעותי את חשבונות החשמל שלכם. התקנת מערכת סולארית בעצם מאפשרת לכם לייצר חשמל באופן עצמאי. כאשר אתם מייצרים חשמל באופן עצמאי אתם לא צריכים את חברת החשמל, לפחות לא באופן קבוע. זה נכון שמערכת סולארית אינה דבר זול אך אם תסתכלו על כך כהשקעה לטווח הרחוק אתם תשימו לב שהמערכת הסולארית יכולה לעזור לכם לחסוך אלפי שקלים בשנה וכך להחזיר את ההשקעה ואפילו יותר ממנה. כמו כן תוכלו אפילו להרוויח מהחשמל הסולארי שלכם, שכן כאשר מגיעים לתפוקת חשמל גבוהה, חברת חשמל יכולה לקנות מכם חשמל לפי קילוואט. 

התקנה 

יתרון נוסף שיש למערכת סולארית הוא קלות ההתקנה שלה. התקנה של מערכת סולארית נחשבת לפשוטה לעומת התקנת לוחות חשמל "רגילים". היא אינה מצריכה הקמת תשתיות, חציבה, חוטי חשמל ועוד. למעשה, כל שתצטרכו לעשות הוא לפנות את הגג שלכם ולקבל אישורים מתאימים. ההתקנה עצמה מתבצעת בפשטות על ידי חברות מקצועיות. כמו כן, בהתקנת מערכת סולארית אין סכנת התחשמלות כלל, לעומת הסכנה הכרוכה בהתקנת לוחות חשמל "רגילים". 

 

גם מבחינת המדינה כדאי להתקין מערכת סולארית ביתית

מדינת ישראל נחשבת לאחת המדינות הראשונות שעושות שימוש באנרגיה סולארית, שכן השימוש בדודי שמש נפוץ מאוד. מדינת ישראל מעודדת את אזרחיה לרכוש מערכות סולאריות על מנת לשמור על איכות הסביבה. עידוד המדינה בא לידי ביטוי בהטבות מס, הקלות בהנפקת היתר בניה שנדרש להתקנת המערכות הסולאריות, בתהליכים בירוקרטיים פשוטים ועוד. 

אז האם כדאי להתקין מערכת סולארית ביתית? התשובה היא כן

גלובל סולאריס
גלובל סולאריס

חברת גלובל סולאריס הינה חברה ותיקה ומוכרת בתחום הלוחות הסולאריים ודודי השמש המתקדמים שניתן להציע.
בגלובל סולאריס תוכלו להנות משירות מנצח שלא מהעולם הזה, החל משיחת הטלפון הראשונית בה נסביר לכם כיצד מתנהל כל התהליך של ההתקנה או ההחלפה של לוחות סולאריים ועד ביצוע העבודה ביעילות, במסירות ובאהבה!

אהבת? ספר לחברייך!
חייגו עכשיו
פאנלים סולארים
שטיפת פאנלים סולארים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!