התקנת לוחות סולארים בתל-אביב

מערכת סולארית! לשלם מעט לקבל הרבה!

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

עיקרי הדברים:

התקנת לוחות סולארים בתל-אביבהישראלים אוהבים לקטר על הכל, אבל יש דבר אחד שאף ישראלי לעולם לא מקטר עליו – האקלים הישראלי הנוח והשמש שמציפה את המדינה כולה לאורך מרבית ימות השנה. בעידן בו אנחנו חיים, הנוכחות הזאת של השמש ניתנת לתרגום גם למונחים כלכליים בזכות טכנולוגיית הלוחות הסולאריים. למעשה, את אנרגיית השמש למדה ישראל לנצל כבר לפני עשורים שלמים באמצעות קולטי שמש לחימום מים, אלא שבאמצעות לוחות סולאריים, ניתן היום לייצר ממש חשמל. אם גם אתם שוקלים את האופציה של התקנת לוחות סולארים בתל-אביב, בשורות הבאות תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש לכם בכדי לקבל החלטה מושכלת בנושא זה ולצאת לפרויקט ממקום של ידע וביטחון.

 

מה זה לוח סולארי ולמה הוא נועד?

הטכנולוגיה של לוחות סולאריים קיימת כבר מספר עשורים אלא שרק בעשור האחרון, הפכה הטכנולוגיה ליעילה דיה וזולה דיה, בכדי שניתן יהיה ליישם אותה באופן נרחב. לוח סולארי הוא לוח המורכב מאלפי תאים פוטו וולטאים. תא פוטו וולטאי מכיל בתוכו מספר אלמנטים ובראשם סיליקון שהוא מוליך למחצה, משטחי הולכה ומשטח זכוכית. האור, שהוא למעשה אינספור חלקיקי פוטונים, חודר דרך הזכוכית אל תוך התא הפוטו וולטאי, שם מתנגשים הפוטונים באלקטרונים בתוך הסיליקון ואלו מתחילים לנוע על גבי שטחי ההולכה תוך שהם יוצרים זרם חשמלי. בצורה זו הופך הלוח הסולארי קרינה של שמש לזרם חשמלי בו יש לנו שימוש רב בעידן המודרני.

ככל שהחשיפה של הלוח הסולארי לאור השמש תהיה גבוהה יותר ורציפה יותר וככל ששטח הפנים של הלוח עצמו יהיה גדול יותר, כך תתרחש האינטראקציה הזאת בין הפוטונים והאלקטרונים בהיקפים גדולים יותר וכך נוכל לייצר יותר חשמל ולהיפך. במילים אחרות, בעוד קולט שמש יודע לחמם מים שעוברים במערך צינורות העובר דרכו, פשוט באמצעות ניצול חום קרני השמש, לוחות סולאריים מאפשרים יצירת זרם חשמלי באמצעות ניצול חלקיקי האור (פוטונים) בכדי להניע את האלקטרונים שבתוך הלוח הסולארי.

איך זה יכול לשרת גם אתכם?

התקנת לוחות סולארים בתל-אביב מאפשרת לכם למעשה לייצר חשמל בעצמכם, ממש כמו שעושה חברת החשמל, אלא שבמקום להשתמש בפחם או בגז טבעי כדי להניע טורבינות, אתם מנצלים את אור השמש כדי לייצר חשמל נקי. את החשמל שאתם מייצרים אתם יכולים לנצל בעצמכם ולהפוך להיות למעשה יצרני החשמל של עצמכם ללא צורך באספקת חשמל של חברת החשמל ואתם יכולים גם למכור את יתרת החשמל בה אתם לא עושים שימוש, בכדי למכור את החשמל הזה לחברת החשמל תמורת תשלום.

איך זה בדיוק עובד? ובכן, לאחר התקנת לוחות סולארים בתל-אביב, מחוברים כל הלוחות בצורה טורית ולבסוף מחוברים אל רכזת חשמל שמחברת את הזרם החשמלי שנוצר על ידי הלוחות הסולארים אל ארון החשמל הביתי שלכם מחד ואל רשת החשמל של חברת החשמל מאידך. רכזת זו יודעת לנתב את החשמל בצורה כזאת שתיתן תמיד עדיפות לשימוש בחשמל בתוך הבית, אך כאשר צריכת החשמל בבית היא נמוכה דיה, החשמל שנוצר על ידי הלוחות הסולאריים מופנה אוטומטית אל רשת החשמל הארצית, משם הוא מנותב לצרכני חשמל אחרים. החשמל שאתם צורכים בעצמכם הוא למעשה חשמל חינם עבורכם והחשמל שמנותב לרשת החשמל הארצי הופך למעשה למקור רווח עבורכם, שכן חברת החשמל תשלם לכם על כל קילוואט חשמל שתעבירו אל רשת החשמל הארצית.

 

למי זה מתאים ולמי פחות?

כפי שאמרנו קודם לכן, על מנת להפיק חשמל באמצעות לוחות סולאריים, נדרשים שני תנאים: פעם אחת, הלוחות הסולאריים אמורים להיות חשופים לשמש בהיקף כמה שיותר גדול. פעם שנייה, שטח הלוחות הסולאריים צריך להיות מספיק גדול בכדי שיוכלו להפיק חשמל בכמות מינימלית ששווה את ההשקעה. בהתאם לכך, אם הבית שלכם למשל ממוקם באזור שנמצא בתנאי צל במשך שעות ארוכות לאורך היום, ייתכן שלא תוכלו להפיק כמות מספיקה של חשמל על מנת להפוך את הפרויקט לכדאי עבורכם. באותה מידה, כדי להפיק כמות חשמל מספיקה, אתם זקוקים לשטח מספיק גדול בכדי שתוכלו לפרוש בו מספיק לוחות סולאריים. במילים אחרות, התקנת לוחות סולארים בתל-אביב היא כדאית אך ורק עבור מבנים החשופים כמה שיותר לשמש ושעומד לרשותם שטח פנוי גדול בו ניתן להתקין כמות גדולה של לוחות סולאריים. מאחר וגגות מבנים הם המיקום הטוב ביותר, בו ניתן לקבל חשיפה כמה שיותר גדולה לשמש ומאחר וגגות מבנים הם גם בדרך כלל שטח פנוי שניתן לנצל בדיוק למטרה כזאת, הרי שככל ששטח המבנה שלכם גדול יותר וכך גם שטח הגג שלו, כך מתאים לכם יותר הפרויקט של התקנת לוחות סולארים בתל-אביב.

לשם המחשה, ההספק החשמלי של לוח סולארי אחד עומד בממוצע על 265 ואט שעה ויכול לנוע בין 225 ואט שעה ועד 350 ואט שעה. זאת אומרת, שלוח סולארי טיפוסי מייצר בממוצע 265 ואט בכל שעה. הספק זה מספיק למשל להדלקת מספר נורות אך לא מעבר לכך. כדי להפעיל את החשמל בביתכם בצורה חופשית, לרבות מקרר, מכונת כביסה, טלוויזיות, מחשבים, מזגן ולבטח גופי חימום והסקה, יידרש הספק גדול הרבה יותר שיכול להגיע למספר קילוואט שעה בשעות שיא. בחישוב פשוט, עליכם להתקין לכל הפחות 15 עד 20 לוחות סולאריים כדי לספק את צרכי החשמל העצמיים שלכם. במידה ותרצו להפיק גם רווח ממכירת חשמל לרשת החשמל הארצית, כל לוח שתוסיפו יגדיל את הרווחיות של הפרויקט כולו.

 

איך מבוצעת התקנה של לוחות סולארייםאיך מבוצעת התקנה של לוחות סולאריים?

כפי שאמרנו קודם לכן, התקנת לוחות סולארים בתל-אביב או בכל מקום אחר לצורך העניין, מבוצעת במשטח רחב ידיים וגבוה דיו כדי ליהנות מחשיפה קבועה וגבוהה לאור השמש, לרוב גגות מבנים. המשמעות היא שבמסגרת פרויקט כזה, יש לבצע הכנה של הגג לצורך התקנת הלוחות הסולאריים שבדרך כלל ייפרשו על פני כל שטח הגג מקצה לקצה. בשלב ראשון מומלץ לבצע איטום יסודי של הגג, לפנות ממנו פסולת ולבצע ניקוי יסודי של הגג. לאחר מכן, על פי תכנית שגובשה מראש, מבוצעים קידוחים בגג המבנה, באמצעותם נעגן את הקונסטרוקציה שמחזיקה כל לוח ולוח ולאחר מכן נתקין את הלוחות על גבי הקונסטרוקציות המתאימות. לבסוף, מבוצע חיבור חשמלי בין כלל הלוחות הסולאריים שהותקנו, מותקנת רכזת החשמל המרכזית ומבוצע כל החיווט הנדרש על מנת לחבר את המערכת כולה לקראת הפעלה. מרגע שהמערכת הופעלה, היא פועלת באופן רציף ללא הרף ומייצרת עבורכם חשמל ללא כל מעורבות שלכם.

אחד השלבים החשובים בכל פרויקט התקנת לוחות סולארים בתל-אביב הוא שלב התכנון עצמו. בשלב זה אנו מנסים להשיג ניצול מקסימלי של שטח הגג, כך שנוכל לפרוש בו את מספר הלוחות הרב ביותר האפשרי. בנוסף לכך, בשלב זה נקבעים גם בדיוק הכיוון שאליו יפנו הלוחות הסולאריים והזווית המדויקת בה הם יותקנו. שני פרמטרים אלה מחושבים באופן שיאפשר קליטה מקסימלית של אור השמש לאורך מספר השעות הרב ביותר ביממה, ככל שניתן. ככלל, לוחות סולאריים יותקנו בדרך כלל לכיוון דרום, אך בזווית כזאת שתאפשר לשמש לפגוע בהם בשעה המוקדמת ביותר בבוקר עם הזריחה במזרח, לאורך כל שעות האור כשהשמש נעה בשמים ממזרח למערב ועד השעה המאוחרת ביותר לקראת השקיעה. בחישוב זה יכולים להיות שינויים קלים בין ישוב לישוב ואפילו בין מבנה למבנה באותו ישוב. ככל שהחישוב יהיה יותר מדויק וככל שההתקנה תהיה יותר מדויקת ביחס לתכנית, כך תהיה המערכת יעילה יותר ותוכל להפיק לכם כמות גדולה יותר של חשמל. בחישוב יומי זה אולי יכול להיראות זניח אם הצלחתם לייצר עוד 10 ואט או פחות 20 ואט, אבל בחישוב שנתי זה יכול להצטבר למספרים גדולים בעלי משמעות כלכלית גדולה עבורכם.

האם זה באמת משתלם מבחינה כלכלית?

לאורך שנים רבות מאז פותחה הטכנולוגיה של לוחות סולאריים, הייתה הכדאיות הכלכלית בהתקנתם אפסית ממש. הסיבה לכך הייתה עלות הייצור הגבוהה של כל פאנל סולרי. אם השנים פותחו טכנולוגיות חדשות שאפשרו להוריד את מחיר הלוחות ובמקביל גם עלייה בהיקפי השימוש ואימוץ הטכנולוגיות הללו, אפשרה להפחית עלויות על בסיס יתרונות לגודל. אפשר בהחלט לצפות שבשנים הקרובות ולבטח בעשורים הקרובים, עלות זו תמשיך ותרד עד שלבסוף תגיע למצב בו לוח סולארי יהיה מוצר סטנדרטי זול שיותקן בכל פינה פנויה.

מתפיסת העלות הגבוהה של פרויקט התקנת לוחות סולארים בתל-אביב, התפתחו גם המון מיתוסים למשל כמו זה שטוען כי לוחות סולאריים דורשים תחזוקה רבה, ניקיון והחלפה של חלקים בזמן תקלות. בפועל, מדובר במערכות מאוד אמינות ומאוד עמידות, שיכולות לשבת על גג המבנה במשך עשורים שלמים ללא כל תקלה, בתנאי כמובן שההתקנה בוצעה בצורה מקצועית ועל פי פרוטוקול מסודר. לגבי ניקיון הלוחות, מן הסתם, ככל שהלוחות יהיו נקיים יותר, כך אור השמש יוכל לחדור אליהם ביתר קלות ולהפיק כמות גדולה יותר של חשמל. יחד עם זאת, אותם פיתוחים טכנולוגיים אותם הזכרנו קודם לכן כוללים גם טכנולוגיות שנועדו למזער למינימום את השפעת רמת הניקיון של הלוח על הפקת החשמל, המה גם ששטיפת לוחות סולאריים על הגג אינה מהווה בשום צורה ודרך עלות כלשהי שיכולה לפגוע בכדאיות הכלכלית הכוללת של פרויקט התקנת לוחות סולארים בתל-אביב.

אבל פרט לסוגיות התחזוקה ועלות הטכנולוגיה, יש לקחת בחשבון גם את נושא החזרת ההשקעה. אם הערך היחיד שמספקת לכם המערכת הסולארית על גג ביתכם הוא חשמל חינם לצרכי הבית, יידרשו לכם כשני עשורים בכדי להחזיר את ההשקעה הכרוכה בפרויקט התקנת לוחות סולארים בתל-אביב. יחד עם זאת, מאחר וחברת החשמל מציעה את האופציה החשובה של מכירת חשמל המיוצר על ידי לוחות סולארים לרשת החשמל הארצי, הרי שאופציה זו מאפשרת לכם להפיק רווח כלכלי גדול יותר בכל יום שעובר, מה שגם מאפשר לכם לקצר מאוד את תקופת החזר ההשקעה. כיום, עם העלויות הנמוכות יחסית של לוחות סולאריים ועם התגמול האופייני, הן בצורת חשמל חינם והן בצורת תשלום מחברת החשמל, אתם בהחלט יכולים לצפות לתקופת החזרה שאינה עולה על עשור אחד. לאחר עשור, תחזירו כבר את כל הכסף שהשקעתם בהתקנת הלוחות ומאותו הרגע, כל שקל שחסכתם בצריכת החשמל וכל שקל שקיבלתם תמורת החשמל שמכרתם לרשת החשמל הארצי, הוא רווח כלכלי נטו לכיס.

איך שלא מסובבים את זה, התקנת לוחות סולארים בתל-אביבהוא מהלך שגם הגיוני מבחינה סביבתית וגם רווחי מבחינה כלכלית, כך שאם יש לכם את השטח הנדרש לשם כך, יש לכם גם את כל הסיבות לצאת לדרך עם פרויקט כזה.

גלובל סולאריס
גלובל סולאריס

חברת גלובל סולאריס הינה חברה ותיקה ומוכרת בתחום הלוחות הסולאריים ודודי השמש המתקדמים שניתן להציע.
בגלובל סולאריס תוכלו להנות משירות מנצח שלא מהעולם הזה, החל משיחת הטלפון הראשונית בה נסביר לכם כיצד מתנהל כל התהליך של ההתקנה או ההחלפה של לוחות סולאריים ועד ביצוע העבודה ביעילות, במסירות ובאהבה!

אהבת? ספר לחברייך!
חייגו עכשיו
פאנלים סולארים
שטיפת פאנלים סולארים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!