שטיפת מערכת סולארית בתל מונד

מערכת סולארית! לשלם מעט לקבל הרבה!

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

עיקרי הדברים:

שטיפת מערכת סולארית בתל מונדמערכת סולארית היא אחת ההשקעות החכמות ביותר שניתן לעשות. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון, כי מערכת סולארית מצריכה להשקיע בה מידי פעמים ואחד הדברים החשובים ביותר הוא לשטוף אותה ולנקות אותה בעת הצורך, כמובן בהתאם להוראות היצרן. כמו כן, חשוב מאוד להעביר את המערכת הסולארית בדיקת תקינות פעם בשנה על מנת לוודא כי המערכת עובדת כהלכה ומנצלת את היכולות שלה. מהי שטיפת מערכות סולארית וכיצד נבחר חברה שמבצעת זאת? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

שטיפת מערכת סולארית בתל מונד- מהי אנרגיה סולארית? 

לפני שנבין מהי שטיפת מערכת סולארית, חשוב מאוד להבין מהי אנרגיה סולארית.

אנרגיה סולארית היא למעשה אנרגיית חשמל המופקת מאנרגיית השמש. אנרגיית השמש הנשלחת לכדור הארץ בשעה, שווה לאנרגיית החשמל הנצרכת על ידי אנשים בשנה שלמה. עד שנת 1839, אנרגיית השמש הייתה אנרגיה מבוזבזת. אך בשנה זו, הפיקו בפעם הראשונה זרם חשמלי מאנרגיית השמש. לאחר 66 שנים, בשנת 1905 הפיסיקאי אלברט איינשטיין הסביר את התופעה. מדובר באחת מפריצות הדרך הגדולות והחשובות ביותר, עליה זכה איינשטיין בפרס נובל. 

לקח זמן עד שהתחילו באמת להשתמש באנרגיה סולארית, מאחר ובהתחלה הפקת האנרגיה הייתה יקרה מאוד. בזכות התפתחות הטכנולוגיה, הצליחו לפתח את התחום ולהרחיב אותו. השימושים הראשונים של הפקת אנרגיה סולארית בבתים היו בדודי שמש שאפשרו לנו  להתקלח עם מים חמים מבלי לבזבז על כך חשמל. 

שטיפת מערכת סולארית בתל מונד- מהי מערכת סולארית?

מערכת סולארית, היא מערכת המפיקה אנרגיה סולארית לשימוש בבתים פרטיים. למעשה כל אדם שחפץ בכך יוכל להתקין מערכת סולארית ביתית במקום מתאים לכך, כאשר בדרך כלל יהיה מדובר בגג הבית. 

יש לקחת בחשבון כי התקנה של מערכת סולארית על גג של בית פרטי מצריכה אישורים מתאימים. עם זאת, השגת אישורים להתקנת מערכת סולארית היא די פשוטה. מדינת ישראל מעוניינית שהאזרחים שלה יבצעו התקנה של מערכות סולאריות על גגות הבתים על מנת לעודד שמירה על איכות הסביבה. לכן על מנת לעודד את האזרחים להתקנת המערכות הסולאריות, המדינה מעניקה לאזרחים המתקינים מערכות סולאריות הטבות מס, הקלות בהפקת היתר בניה, תהליכים בירוקרטיים פשוטים ועוד. 

מערכת סולארית מורכבת משלושה חלקים מרכזיים-

    • פאנלים סולאריים- החלק המרכזי ביותר במערכת סולארית הוא הפאנלים הסולאריים. הפאנלים הסולאריים הם בעצם אלה שהופכים את קרינת השמש לחשמל. הפאנלים הסולאריים מיוצרים מחומרים איכותיים. הם עמידים לתנאי מזג האוויר השונים כולל גשם, רוח, שמש חזקה ולחות. בפאנלים הסולאריים יש תאים פוטו-וולטאים. תאים אלה הם תאים עשויים סיליקון גבישי שמוליכים חשמל למחצה. רמת ההולכת תלויה באור המוקרן אליהם. ברגע שהתאים הפוטו-וולטאים נפגשים עם קרינת השמש הם גורמים לתנועה של אלקטרונים וכל נוצר זרם חשמלי. 
    • ממיר מתח סולארי- חלק מרכזי נוסף שמרכיב מערכת סולארית הוא ממיר מתח סולארי. תפקידו של ממיר מתח סולארי הוא לקחת את הזרם החשמלי שנוצר בפאנלים הסולאריים ולהמיר אותו לזרם חילופין. המרת הזרם החשמלי לזרם חילופין נדרשת על מנת שחברת החשמל תוכל לקשר בין המערכת הסולארית שלכם לבין רשת החשמל. 
    • מונה חשמל- החלק המרכזי האחרון המרכיב מערכת סולארית הוא מונה חשמל. תפקיד מונה החשמל הוא למדוד את כמות החשמל שיוצר ואת כמות החשמל שנעשה בו שימוש. כך ניתן לחשב את הרווח מעודפי השימוש. 

 

מה היתרונות של המערכת הסולאריתשטיפת מערכת סולארית בתל מונד- מה היתרונות של המערכת הסולארית

למערכת סולארית יש יתרונות רבים שכוללים שמירה על הסביבה, שמירה על החשמלאים שלנו וחסכון כספי לרוכשים אותה. 

ריכזנו לכם את היתרונות של המערכת הסולארית-   

  • שמירה על הסביבה- היתרון המרכזי של המערכות הסולאריות הוא שמירה על הסביבה. המודעות לחשיבות השמירה על איכות הסביבה גברה משמעותית. כתוצאה מכך אנשים רבים מחפשים דרכים שונות לשמור על כדור הארץ שלנו. בזכות התקנה של מערכת סולארית ניתן להמשיך להשתמש בחשמל מבלי לשנות לגמרי את אורח החיים שלנו, ועם זאת להצליח לשמור על הסביבה. האנרגיה הסולארית, כפי שהבנו קודם היא למעשה אנרגיית חשמל המופקת מאנרגיית השמש. על ידי כך המערכת הסולארית מסייעת בשמירה על הסביבה במספר היבטים. קודם כל, המערכת הסולארית משתמשת בשמש כמקור אנרגיה. השמש נמצאת בכל מקום ונחשבת למקור אנרגיה שלא נגמר. למעשה אנרגיית השמש שנשלחת לכדור הארץ בשעה שווה לכמות אנרגיית החשמל הנצרכת על ידי אנשים בשנה שלמה. כך, בזכות המערכות הסולאריות ניתן לנצל את אנרגיית השמש ולהפיק ממנה אנרגיית חשמל. היבט נוסף הוא החיסכון במקורות אנרגיה נגמרים כמו הדלק, הגז או הפחם. על ידי שימוש באנרגיית השמש אנו יכולים לשמור על מקורות האנרגיה הללו מבלי לגמור אותם. היבט נוסף בשמירה על איכות הסביבה בא לידי ביטוי בזיהום הסביבתי שנוצר בתהליך הפקת החשמל. כאשר מפיקים חשמל מדלק, גז או פחם, התהליך כולל זיהום סביבתי רב. לעומת זאת, הפקת חשמל מאנרגיית השמש לא כוללת תהליכים מזהמים כלל. 
  • שמירה על הכסף- יתרון נוסף של המערכות הסולאריות הוא האפשרות לשמור על הכסף. למעשה, כאשר אתם מתקינים מערכת סולארית אתם מצמצמים באופן משמעותי את חשבונות החשמל שלכם, שכן אתם מפיקים חשמל באופן עצמאי ולא צריכים להיעזר בחברת חשמל. כלומר, ברגע שאתם מייצרים חשמל באופן עצמאי אתם לא צריכים את חברת החשמל, לפחות לא באופן קבוע. יש לקחת בחשבון כי התקנה של מערכת סולארית היא לא זולה, אך היא נחשבת כהשקעה לטווח ארוך. על ידי כך אתם יכולים לחסוך אלפי שקלים בשנה ולהחזיר את הסכום שהשקעתם בהתקנת המערכת הסולארית ואפילו יותר. כמו כן, ניתן גם להרוויח מהחשמל הסולארי שלכם, שכן כאשר מגיעים לתפוקת חשמל גבוהה, חברת חשמל יכולה לקנות מכם חשמל לפי קילוואט. מדובר בעסק משתלם מאוד. 
  • התקנה- יתרון נוסף של המערכות הסולאריות הוא שההתקנה שלהן היא פשוטה מאוד ונטולת סכנות. למעשה, לעומת לוחות חשמל רגילים התקנתה של המערכת הסולארית נחשבת לקלה מאוד. המערכת הסולארית לא מצריכה הקמת תשתיות, חציבה בקירות או ברצפה, העברת חוטי חשמל ועוד. למעשה, על מנת להתקין מערכת סולארית כל מה שצריך הוא שטח גדול ופנוי וקבלת אישורים מתאימים. בנוסף, לעומת מערכות חשמל שמסכנות את המתקינים שלהן בהתחשמלות, בהתקנה של מערכות סולאריות אין סכנת התחשמלות כלל.
  • הוצאת אישורים- כפי שציינו קודם, מדינת ישראל מעודדת את האזרחים להתקנת מערכות סולאריות על ידי הטבות מס, הקלות בהוצאת אישורים ותהליכים בירוקרטיים שונים ועוד. למעשה מדינת ישראל נחשבת לאחת המדינות הראשונות שעושות שימוש באנרגיה סולארית, שכן השימוש בדודי שמש נפוץ מאוד ברחבי המדינה. לכן, הוצאת אישורים וקבלת היתרים להתקנה של מערכת סולארית נחשבת ליחסית פשוטה במדינה. מה שהופך את התהליך לפשוט יותר. 

 

שטיפת מערכת סולארית בתל מונד– מי צריך את זה?

כפי שהבנו, מערכת סולארית היא אחד הדברים הטובים ביותר. הן אם אתם מעוניינים על מנת לשמור על הסביבה והן אם אתם מעוניינים בה כהשקעה כספית. יותר ויותר אנשים בוחרים להתקין מערכות סולאריות בזכות היתרונות שציינו מעל. עבור בתים פרטיים עלות ההתקנה של מערכת סולארית יכולה להתחיל ב-30 אלף שקלים. כמובן שהמחיר יעלה בהתאם לכמות הפאנלים שתרכשו. בסכום כזה, תוכלו להנות מחסכון של אלפי שקלים בשנה ולמעשה תוך מספר שנים תוכלו להחזיר את ההשקעה שלכם. במקומות ציבוריים, בתי עסק וחוות סולאריות מדובר בהשקעה שיכולה להגיע לסכומים של יותר מחצי מיליון שקלים, כאשר התמורה היא גבוהה בהתאם ויכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה. 

 

החשיבות של שטיפת מערכת סולארית בתל מונד

בין אם יש לכם חוות מערכות סולאריות ובין אם יש לכם מערכת סולארית ביתית שמותקנת על הגג שלכם, חשוב מאוד לנקות את המערכות באופן יסודי ובתדירות גבוהה. כאשר אתם רוכשים  מערכת סולארית חשוב מאוד שהחברה ממנה מתבצעת הרכישה תסביר לכם כיצד יש לטפל ולתחזק את הדגם שרכשתם. קיימים דגמים שמצריכים טיפולים ובדיקות תקינות אחת לשנה. לעומת זאת יש דגמים שמצריכים אחת לחצי שנה. בדרך כלל שטיפת מערכת סולארית נדרשת בין פעם לפעמיים בחצי שנה ויש לעשות זאת על ידי חברה מקצועית. 

אנו יודעים שההשקעה הכספית במערכת סולארית היא יחסית גבוהה ולהוציא כסף נוסף על הניקוי שלה יכול להיות קשה לביצוע. אך חייב לתת לשים על כך דגש. ללא ניקיון יסודי באופן קבוע צבירת האנרגיה של תאי הסיליקון שנמצאים בפאנלים הסולאריים תהיה פחות איכותית באופן משמעותי. כך תפיקו פחות אנרגיה סולארית ותחסכו פחות כסף על חשבון החשמל. 

בנוסף, כאשר אתם לא מנקים את המערכת הסולארית נוצר בלאי בעקבות ההזנחה. בדרך כלל לפאנלים הסולאריים אורח חיים שמגיע לכ-30 שנה. במידה שתתחזקו אותם בצורה נכונה הם יכולים להגיע אף ליותר מכך. אך כך גם להפך. במידה שלא תתחזקו אותם כראוי הם יתבלו במהירות.

שטיפת מערכת סולארית בתל מונד- מה התדירות?

קשה לענות על כך באופן חד משמעי מאחר והתשובה תלויה בסוג הדגם שיש ברשותכם. עם זאת, ניתן להרגיש לבד מתי צריך לנקות את המערכת. כמו כן, חשוב מאוד לקחת בחשבון היכן אתם מתקינים את המערכת על מנת לשמור עליה כמה שיותר. לדוגמא, אם אתם מתקינים אותה בתל מונד יכולה להיות בעיה של לשלשת ציפורים, או מקום בו קיימות עבודות בנייה שילכלכו יותר את המערכת. לכן, יש לקחת זאת בחשבון ולנקות בהתאם. כמו כן, תוכלו לראות אם תפוקת החשמל השתנתה, ובמידה שהשנה הופקה פחות אנרגיה סולארית מבשנים קודמות הדבר יכול להיות תוצר של מערכת מלוכלכת. 

 

שטיפת מערכת סולארית בתל מונד- מה זה כולל?

קיימים אלמנטים רבים שיכולים ללכלכך ולפגוע במערכת הסולארית. לדוגמא, מזג האוויר, לשלשלת ציפורים, עבודות עפר, נזקים סביבתיים שונים ועוד. לכן, חשוב מאוד לא להזניח את המערכת. 

ניקוי של המערכת הסולארית כולל הסרת אבנית ממעטפת הזכוכית, סילוק של הלכלוך הכולל בדרך כלל אבק וקקי של ציפורים, ניקוי של הפילטרים בממירים על מנת להבטיח תפוקה מלאה של המכשיר בהמשך, טיפול תקופתי למערכות סינון המין וטיפול לסביבת המערכת למניעת הצללות. שימו לב כי המחיר לניקוי מקצועי של מערכות סולאריות נע בין 500 ל-1,000 ש'לים, בהתאם למיקום שלכם ולכמות הפאנלים שברשותכם. 

 

שטיפת מערכת סולארית בתל מונד- ניקיון עצמאי

ניתן לנקות את המערכת הסולארית באופן עצמאי, אך יש לקחת בחשבון כי הניקיון יהיה ניקיון חיצוני בסיסי מבלי להיכנס לפרטים הקטנים. עם זאת, ניקיון עצמאי בתדירות גבוהה יכול מאוד להועיל ולשמור על המערכת. שימו לב שיש להשתמש במוצרים מתאימים לניקיון המערכת על מנת לא לפגוע בה, שכן מדובר במערכות עדינות מאוד. ניתן לרכוש ציוד ומוצרים מתאימים לניקיון עצמאי. עם זאת, עדיין מומלץ פעם, פעמיים בשנה לבצע ניקיון מקצועי ויסודי על ידי בעל מקצוע מתאים. 

גלובל סולאריס
גלובל סולאריס

חברת גלובל סולאריס הינה חברה ותיקה ומוכרת בתחום הלוחות הסולאריים ודודי השמש המתקדמים שניתן להציע.
בגלובל סולאריס תוכלו להנות משירות מנצח שלא מהעולם הזה, החל משיחת הטלפון הראשונית בה נסביר לכם כיצד מתנהל כל התהליך של ההתקנה או ההחלפה של לוחות סולאריים ועד ביצוע העבודה ביעילות, במסירות ובאהבה!

אהבת? ספר לחברייך!
חייגו עכשיו
פאנלים סולארים
שטיפת פאנלים סולארים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!