מערכת סולארית ביתית קטנה

מערכת סולארית! לשלם מעט לקבל הרבה!

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

עיקרי הדברים:

בשנים האחרונות מערכות סולאריות הפכו לחלק די רגיל בנוף הישראלי. ניתן לראות פאנלים סולאריים על גגות בתים פרטיים או מבנים ציבוריים רבים. הסיבה לכך היא שלאנרגיה הסולארית יש מגוון יתרונות שהופכים אותה לכדאית במיוחד. מהי מערכת סולארית ביתית קטנה? 

מהי מערכת סולארית ביתית קטנה?

קודם כל על פי שמה ניתן להבין כי מערכת סולארית ביתית קטנה היא מערכת שמותקנת בבתים עבור שימוש פרטי. בדרך כלל התקנתה של מערכת סולארית ביתית קטנה תתבצע על גבי גגות הבתים, כאשר לגודל הגג יש השפעה רבה על כמות החשמל שתוכלו להפיק. ככל שהגג גדול יותר כך תוכלו להפיק יותר חשמל סולארי ובמקרים מסוימים אף לקבל על כך תשלום מחברת חשמל. 

למעשה כל אדם שחפץ בכך יוכל לקבל את האישורים המתאימים ולהתקין מערכת סולארית ביתית קטנה בביתו.

מערכת סולארית ביתית קטנה היא מערכת שמורכבת מפאנלים סולאריים ועוד מספר רכיבים. הפאנלים הסולאריים הם אלו שמפיקים את החשמל הסולארי. איך זה עובד? הפאנלים הסולאריים קולטים את אנרגיית השמש וממירים אותה לאנרגיית חשמל (אנרגיה סולארית). 

 

מערכת סולארית ביתית קטנה- מהי אנרגיה סולארית?

לפני שנסביר על אנרגיה סולארית נציין בפניכם עובדה- אנרגיית השמש שנשלחת לכדור הארץ בשעה, שווה לכמות אנרגיית החשמל הנצרכת על ידי אנשים במשך שנה שלמה!

ועכשיו- מהי אנרגיה סולארית? 

אנרגיה סולארית היא בעצם אנרגיית החשמל המופקת מאנרגיית השמש. על מנת ליצור אנרגיה סולארית יש להמיר את אנרגיית השמש לאנרגיית חשמל. על ידי השימוש באנרגיית השמש ניתן לייצר אנרגיית חשמל ללא זיהום סביבתי וללא שימוש במקורות טבע ובנוסף לכך לחסוך כסף באופן משמעותי. 

מערכת סולארית ביתית קטנה

מתי החלו להשתמש באנרגיה סולארית?

הפעם הראשונה שהפיקו זרם חשמלי מקרני השמש הייתה בשנת 1839. למעשה רק בשנת 1905 הפקת הזרם החשמלי מקרני השמש קיבלה משמעות כאשר הפיזיקאי אלברט איינשטיין הצליח להסביר אותה. זו נחשבה לאחת מפריצות הדרך הגדולות והחשובות ביותר בעולם, שזיכתה את הפיזיקאי בפרס נובל. 

תחילה הפקת האנרגיה הסולארית הייתה יקרה מאוד ושימשה רק לתוכניות חלל בארצות הברית ובברית המועצות. עם השנים המערכות הסולאריות התפתחו, נוצרו טכנולוגיות חדשות שמאפשרות שימוש זול יותר והתחום צבר פופולריות רבה. כיום ניתן לראות מערכות סולאריות בשימושים רבים, ואפילו בשימושים פרטיים. 

ישראל היא אחת המדינות הראשונות שמשתמשות באנרגיית השמש על ידי דודי השמש. לרוב הבתים בישראל יש דודי שמש שחוסכים כמויות חשמל גדולות מאוד מסך כל החשמל הנדרש. 

ראו גם: התקנת מערכת סולארית בבניין משותף.

מה היתרונות?

ציינו קודם כי לאנרגיה סולארית יש יתרונות רבים שהופכים אותה לכדאית במיוחד. מה היתרונות? 

אנרגיה ירוקה

נתחיל באחד היתרונות החשובים ביותר של מערכת סולארית והוא שהאנרגיה הסולארית היא אנרגיה ירוקה. מה זה אומר? הפקת חשמל מצריכה בזבוז של מקורות אנרגיה טבעיים רבים כמו נפט, גזים טבעיים או פחם. כמו כן, הפקת החשמל בדרך כלל כוללת איתה זיהום סביבתי רב. כפי שציינו קודם, אנרגיה סולארית היא אנרגיית חשמל שמופקת מאנרגיית השמש. כתוצאה מכך, אנו מקבלים אנרגיית חשמל שאינה מבזבזת מקורות אנרגיה טבעיים ואינה יוצרת זיהום סביבתי, כמו זה שנוצר בתהליך הפקת חשמל רגיל. ככל שעוברות השנים המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה גוברת ואנשים רבים מנסים לקחת חלק בשמירה על כדור הארץ. בזכות אנרגיית השמש אנו מקבלים אנרגיית חשמל ירוקה. אנו משתמשים באנרגיית השמש שנחשבת למקור אנרגיה מבוזבז והשימוש בה אינו מייצר זיהום. 

חסכון כספי

מערכת סולארית ביתית קטנה יכולה להוריד לכם באופן משמעותי את חשבונות החשמל. התקנה של מערכת סולארית ביתית קטנה מאפשרת לכם להפיק חשמל באופן עצמאי. במדינת ישראל החברה היחידה שמפיקה חשמל היא חברת החשמל. כאשר אתם מפיקים חשמל באופן עצמאי אתם בעצם לא צריכים יותר את חברת החשמל. למעשה, אתם מבצעים השקעה חד פעמית ברכישת והתקנת מערכת סולארית ביתית קטנה ובזכות כך אתם יכולים לחסוך אלפי שקלים בשנה. 

כמו כן חשוב לציין שכאשר מגיעים לתפוקת חשמל גבוהה, יכולים אפילו למכור לחברת חשמל את החשמל שהפקתם לפי קילוואט. 

התקנה 

התקנת לוחות חשמל רגילים אינה פשוטה כלל, שכן היא מצריכה הקמת תשתיות, חוטי חשמל ועוד. כמו כן, התקנת לוחות חשמל כוללת סכנת התחשמלות. תוסיפו לכך את העובדה שכאשר יש תקלה במערכת החשמל צריך להגיע לחוטי החשמל ולבדוק אותם. לעתים הגישה יכולה להיות בעייתית ולהצריך חציבה בקירות או שבירת רצפות. כך בעקבות תקלה במערכת החשמל אתם תצטרכו גם להכנס לתהליך שיפוץ. 

אם יש לכם מערכת סולארית ביתית קטנה אתם יכולים לחסוך לעצמכם את כאב הראש. נתחיל מההתקנה. התקנת פאנלים סולאריים היא התקנה פשוטה שלא מצריכה הקמת תשתיות מתאימות או השחלת חוטי חשמל. למעשה התקנת הפאנלים הסולאריים מתבצעת בחוץ, בדרך כלל על גג הבית. מיקום זה מאפשר התקנה פשוטה וגם גישה פשוטה לצרכי בדיקות או תיקונים נדרשים. 

כמו כן, לעומת התקנת לוחות חשמל רגילים, התקנת מערכת סולארית ביתית קטנה אינה כוללת סכנת התחשמלות. 

עשוי לעניין אתכם: התקנת לוחות סולאריים מחיר.

מערכת סולארית ביתית קטנהמערכת סולארית ביתית קטנה

אם אתם כבר חושבים לבצע השקעה באחד מאפיקי ההשקעות למה שלא תעשו את זה חכם? השקעה במערכות סולאריות ביתיות מהוות השקעה בתוכה, השקעה שהרווח שלכם פשוט קורה. בין אם מדובר על זה שאתם כבר לא צריכים לשלם לחברת חשמל מכיוון שאתם מייצרים את החשמל שלכם לבד, ובין אם מדובר על כך שאתם למעשה מוכרים חשמל לחברת החשמל עצמה וכך מכניסים רווחים חודשיים באופן פאסיבי.

 

מערכת סולארית ביתית קטנה – מה זה?

מערכת סולארית היא מערכת אשר במילים פשוטות, תפקידה להמיר את האנרגיה הנוצרת מקרני השמש לחשמל שבו אנו יכולים להשתמש. כיום יש שני סוגי מערכות עיקריים אשר עובדות בצורות די דומות, חלקן מתאימות למקומות תעשייתיים יותר וחלקן מתאימות לבתים. מערכת סולארית יכולה לשמש אותנו להכנסה פאסיבית או לחיסכון בחשמל וייצור עצמאי. מערכות סולאריות ביתיות יכולות להכניס לנו החל מ-4,000 ש"ח בשנה ועד 30,000 ש"ח בשנה עבור מערכות בסדר גודל אחר. 

ישנם מקומות אשר בוחרים להתקין מערכת סולאריות ביתית קטנה מכיוון שהחיבור לחשמל באזור אינו תקין והם מעדיפים לעשות זאת באופן עצמאי, חלק עושים זאת מחיסכון וחלק בוחרים בנתיב זה כאפיק השקעה אשר מכניס הכנסות פאסיביות ללא כל מאמץ.

מערכת סולארית ביתית קטנה – התקנה ומיקום

מערכות סולאריות ביתיות קטנות בדרך כלל יתאימו להתקנה על גג הבית שלכם, כמובן שזה תלוי בגודל הגג שלכם. עבור מערכות ביתית קטנה יש צורך בכ – 50 מ"ר על מנת שנוכל להתקין מערכת קטנה של 5 קילו וואט. הספק החשמל אשר תקבלו ממערכת כזו מאוד תלוי במיקום שלכם בארץ ובסוג המערכת אותה בחרתם. כמו כן, ההתקנה גם היא מתבססת על מורכבות העבודה ועל סוג המערכת הנבחרת. ההתקנה דורשת מאיתנו לבצע תכנון ראשוני על מנת לוודא שכל התשתיות קיימות ושאכן יהיה ניתן לבצע את ההתקנה ושהמיקום הנוכחי הוא האפקטיבי ביותר עבורכם. מלבד לכך, נדרשים אישורים שונים (בין היתר מחברת החשמל) על מנת שנוכל לבצע את ההתקנה. לכן, התהליך יכול להימשך מספר ימים עד שבועות ויש להתאזר בסבלנות על מנת שנוכל להתקין את המערכת באופן חוקי, בטוח ויעיל.

 

מערכת סולארית ביתית קטנה – ממה בנויה המערכת?

מערכת סולארית ביתית בנויה מכמה מרכיבים: פאנלים סולאריים, מצברים, ממירי מתח, מטען מצברים ובקר טעינה. החלק החשוב ביותר במערכת הוא כמובן הפאנלים עצמם, תפקידם לייצר את האנרגיה בעזרת קרני השמש באמצעות המערכת המותקנת בהם, יש מערכות שונות בפאנלים השונים. גם כאשר מדובר על מערכת ביתית עדיף לרכוש מערכת בעלת פאנלים מקצועיים כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר. תפקידם של ממירי המתח הוא לבצע את ההמרה של המתח, ללא ממיר מתח מותאם לוולט של המצברים המערכת לא תוכל לפעול. תפקידם של המצברים הוא לספק את הזרם החשמלי, בדרך כלל המצברים יהיו מצברי ג'ל אשר מתאימים יותר למערכות אנרגיה סולאריות, אך ניתן גם למצוא מצברי חומצה. כמובן שללא מטען מצברים המערכת לא תתפקד כראוי, מטען המצברים הוא זה שדואג לכך שהמערכת תפעל לאורך כל שעות היממה. הטעינה מתבצעת בזכות בקר הטעינה שמוודא את מצב הטעינה של המצברים בכל עת.

מערכת סולארית ביתית קטנה – אנרגיה ירוקה

אחת הסיבות לכך שהמדינה כל כך מעודדת השקעה מסוג זה היא מכיוון שבדרך זו אין אנו נדרשים לזהם בכדי לייצר חשמל בשונה מהמפעלים בהם עובדת חברת החשמל. ייצור אנרגיה ירוקה תורם לשמירה על איכות הסביבה, לכן המדינה מעניקה לכם היתרים בכל הנוגע לבנייה, וכמו כן הבנקים מציעים הלוואות נוחות לכל מי שבוחר להשקיע באפיק זה.

גלובל סולאריס
גלובל סולאריס

חברת גלובל סולאריס הינה חברה ותיקה ומוכרת בתחום הלוחות הסולאריים ודודי השמש המתקדמים שניתן להציע.
בגלובל סולאריס תוכלו להנות משירות מנצח שלא מהעולם הזה, החל משיחת הטלפון הראשונית בה נסביר לכם כיצד מתנהל כל התהליך של ההתקנה או ההחלפה של לוחות סולאריים ועד ביצוע העבודה ביעילות, במסירות ובאהבה!

אהבת? ספר לחברייך!
חייגו עכשיו
פאנלים סולארים
שטיפת פאנלים סולארים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!