התקנת מערכת סולארית בבניין משותף

מערכת סולארית! לשלם מעט לקבל הרבה!

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

עיקרי הדברים:

התקנת מערכת סולארית בבניין משותףגרים בבניין משותף ומעוניינים לבצע השקעה של התקנת מערכת סולארית? בעבר רק אנשים בעלי בתים פרטיים היו יכולים להנות מהפריבילגיה של השקעה במערכות סולאריות, אך היום הדברים כבר שונים. בעבר נדרשה הסכמה מפורשת של כל דיירי הבניין בכדי שתוכלו לבצע את ההתקנה, אך לאחר דיונים ארוכים נקבע מתווה חדש. מרגע בו יש חתימות של שני שליש מדיירי הבניין התומכים בהתקנת מערכת סולארית אתם רשאים לבצע את ההשקעה.

 

 איך זה עובד?

קודם כל כדאי להבין למה בכלל כדאי לנו להשקיע במערכת סולארית לא משנה איפה אנו גרים. על ידי התקנת מערכת סולארית בבניין משותף או בבית פרטי ואפילו בעסק אנו יכולים להבטיח הכנסה פסיבית חודשית או צבירת נקודות זכות אל מול חברת החשמל. התפקיד של המערכות הסולאריות הוא לבצע המרה של קרינת שמש אל אנרגיה ירוקה – חשמל. בזכות מערכות טכנולוגיות מתקדמות אנו יכולים להפיק חשמל בהתאם לכמות הפאנלים וסוגם. אנו יכולים להשתמש בחשמל לשימוש עצמי או מאידך למכור את החשמל לחברת החשמל וכך להבטיח הכנסה פסיבית. כמובן שיש לקבל את ההסכם של חברת החשמל וכמו כן היתרי בנייה שונים. 

אם כך יש לנו שתי אפשרויות, או להתקין מערכת סולארית של מעבירה חשמל לחברת החשמל אלא נמצאת לשימוש עצמי וכך אנו חוסכים את חשבון החשמל החודשי. האפשרות השנייה היא למכור את החשמל לחברת החשמל לפי קילו וואט וכך אנו מבטיחים הכנסה חודשית קבועה. 

ראו גם: קולטים סולאריים לייצור חשמל, התקנת לוחות סולאריים מחיר.

התקנת מערכת סולארית בבניין משותף – השקעה משותפת

כאשר מדובר על התקנת מערכת סולארית בבניין משותף אנו צריכים להחליט על הבחירות שלנו. האם המערכת משמשת את כל דיירי הבניין, משמע הרווח יתחלק בין כל הדיירים או שאנו משקיעים באופן פרטי. זכרו, בסופו של דבר גג משותף כולל גם שיתוף זכויות בו לכל אחד מדיירי הבניין יש חלק יחסי בגג המבנה. כתוצאה מכך אם קיבלתם אישור של שני שליש מדיירי הבניין תוכלו להתקין את המערכת באופן פרטי באזור השייך לכם. 

בשביל לעשות לכם סדר בבלגן חשוב שתדעו כי ההשקעה משתלמת. מערכות סולאריות נחשבות לאחת ההשקעות הבטוחות ביותר ובעלות תשואה מרשימה. בניין משותף אשר בחר להתקין מערכות סולאריות על המבנה יכניס למעלה מ-20 אלף ש"ח מדי שנה, לעיתים גם נוכל להכפיל את הסכום השנתי. לכן, עליכם לקחת ברצינות את הפרויקט הזה אם יש לכם את הסכום הנדרש להשקעה, אל תתנו לכסף שלכם לשבת סתם בבנק. כמו כן, כמו בבית פרטי אם אתם בוחרים למכור את הדירה שלכם זכרו כי התקנת מערכת סולארית בבניין משותף מעלה את נכס הדירה שלכם, במיוחד כאשר מדובר על פאנלים שהם רכוש פרטי שלכם.

התקנת מערכת סולארית בבניין משותף – אתם לא לבד

אם אתם חוששים מהתהליך או לא יודעים בכלל מהם הצעדים הראשונים שעליכם לעשות, אנחנו כאן בשבילכם. על ידי סיוע של חברה מקצועית תוכלו לעבור את התהליך באופן חלק ונעים. ראשית יש לוודא כי הפרויקט מוכן לצאת לדרך, זאת על ידי השגה של החתימות הנדרשות מוועד הבניין ומדייריו, לאחר מכן יש ליצור קשר עם הגורמים הרלוונטיים להנפקת אישורים ובדיקת גג הבניין. רק לאחר שסיימנו את כל התהליך הבירוקרטי ניתן יהיה להתמקד בפאנלים הסולאריים, מיקום ותפוקה. את כל התהליך הבירוקרטי אתם עוברים איתנו, לכל שאלה יש תשובה ואנו כאן כדי להעניק לכם את אותה תשובה. 

מערכות סולאריות ביתיות

מערכות סולאריות ביתיותרבים מתחילים להתעניין בכל הנוגע למערכות סולאריות בשנים האחרונות, אז תחילה נדגיש כי הלוחות קיימים סביבנו כבר משנות ה-70 ואפילו לפני. אמנם הלוחות נכנסו לארץ רק לפני 20 שנה בערך ומחירם היה גבוה מאוד. היום היוצרות התהפכו, המחירים של הפאנלים הסולאריים ירדו בעשרות אחוזים בשל הביקוש הגבוה וכניסתן של חברות חדשות לתחום אשר הגדילו את התחרות באופן משמעותי. אם אתם חושבים על רכישת מערכת סולארית ביתית הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

מערכות סולאריות ביתיות – איך זה עובד?

מערכות סולאריות ביתיות הן מערכות הבנויות מפאנלים ייחודיים אשר תפקידם לקלוט את קרני השמש ולהמיר אותו לחשמל. מובן כי הפאנלים צריכים להיות ממוקמים במקום בו הם יכולים להיות חשופים לאור לאורך כמה שיותר שעות ביממה. גם בימי החורף כאשר הטמפרטורה נמוכה, עדיין הפאנלים יכולים לצבור אנרגיה חשמלית. תפקידן של המערכות הוא לייצר חשמל בהספק של עד 15KWP, בדרך זו תוכלו לחסוך חשמל רב ולפסוח על חשבון החשמל, מבעד לכך גם תוכלו לקבל כסף מחברת החשמל עבור כל קילוואט אשר הפאנלים מייצרים. התעריף אותו תקבלו עבור כל קילוואט משתנה בהתאם לכמות ההשקעה שלכם ובהתאם לחוזה שנקבע באותה שנה מול חברת החשמל. 

עוד יתרון של מערכות סולאריות ביתיות הוא העידוד מצד המדינה לכל המשקיעים באפיק זה. מערכות אלו בעלות זכות פטור דיווח על הכנסה מייצור החשמל (עד 24,000 ש"ח בשנה). כמו כן, המדינה מעניקה עוד הטבות עבור סוג השקעה זה כמו פטור מהוצאת היתר בניה מהוועדה המקומית, ניהול ספרים ועוד פטורים אשר תפקידם לייעל ולזרז את התהליך וכמובן לעודד עוד משקיעים להיכנס לתהליך.

ההתקנה של הפאנלים צריכה להתבצע על ידי אנשי מקצוע אשר מבינים בתחום, הם גם יתקינו לכם את הלוחות באופן האפקטיבי ביותר ובמיקום הנכון ביותר וגם יעזרו לכם לבחור את הדגם המתאים לסוג ההשקעה שלכם והצפי שלכם מההשקעה. 

 

מערכות סולאריות ביתיות – מי צריך את זה?

מערכות סולאריות ביתיות נועדו לשני מקרים עיקריים, האחד הוא עבור משקיעים אשר יש להם גג פנוי או מקום פתוח השייך להם והם רוצים להשקיע בו. בדרך זו יכול המשקיע לרכוש כמות מסוימת של לוחות סולאריים ובדרך זו להכניס לעצמו כסף פסיבי מדי חודש ללא כל מאמץ. המקרה השני הוא עבור מקומות אשר אין בהם חשמל, או אין חשמל באופן סדיר. במקום לסמוך על חברת החשמל אותם תושבים יכולים לרכוש פאנלים סולאריים באופן חד פעמי וכך לדאוג לעצמם לחשמל ללא צורך גם בתשלום חשבונות מדי חודש. מוטב לציין כי בין אם אתם משקיעים או רוכשים מערכת סולארית לשימוש עצמי, עדיין בשני המקרים אתם צריכים לזכור לשמור את תחזוקת הפאנלים בכדי להבטיח את ייעול תהליך המרה לחשמל. רצוי אחת לחצי שנה לנקות את הפאנלים באופן ייסודי, כמובן שאם אתם גרים במדבר ויש סופות חול רבות או אלמנטים אחרים שיכולים לפגוע בפאנלים אפשר לנקות באופן תדיר יותר. מבעד לכך, רצוי לערוך בדיקה אחת לשנה עבור יעילות העבודה של הפאנלים הסולאריים, זאת עושים באמצעות מכשירים מתקדמים ואנשי מקצוע מיומנים.

 

מערכות סולאריות ביתיות – ליווי מקצועי

מערכות סולאריות ביתיות חייבות ליווי מקצועי של איש מקצוע, גם אם יש לכם ידע טכני. החברה יכולה לעזור לכם במיקום המערכת, ניקיון ובדיקת יעילות. מבעד לכך תפקידה של החברה הוא גם לכוון אתכם לבחירת הדגם הנכון לכם. בדרך כלל מערכות אלו עובדות על בסיס של שתי טכנולוגיות שונות ולכן חשוב לבחור את הדגם הנכון בהתאם לתקציב והמיקום שלכם.

מערכות סולאריות לבתים משותפיםמערכות סולאריות לבתים משותפים

רוב המערכות הסולאריות מותקנות כיום על גגות של בתים קיימים בין אם הם פרטיים ובין אם הם משותפים. חשוב מאוד לדעת כי תכנון מוקדם של המערכות יכול להיות יעיל וחסכוני באופן משמעותי. אם החלטתם ללכת על מערכת סולארית ביתית בהסכמת כל הדיירים בבית משותף, אין ספק שמדובר על הבחירה הנכונה והטובה ביותר שתסייע לכם לחסוך לא מעט בהוצאות החשמל. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כיצד עושים את זה בצורה הנכונה, הטובה והיעילה ביותר ובאיזה אנשי מקצוע כדאי לבחור עבור התקנת המערכות המדוברות. במאמר הבא תקבלו את כל המידע הרלוונטי אודות הנושא.

כיצד מתכננים נכון מערכת סולארית לבית משותף

חשוב מאוד לדעת כי רוב ההתקנות של המערכות הללו כיום הן על בתים שלא תוכננו מראש להכיל מערכת מעין זאת. יחד עם זאת, איש מקצוע מיומן ידע כיצד להתקין את המערכת המדוברת גם בתנאי שטח קיימים. יחד עם זאת, בשל העובדה שלא תוכנן להתקין מערכות מעין אלה מראש, יתכן מאוד שלא יהיה מקום להרבה פאנלים סולריים. תכנון מוקדם מאפשר כמובן למקסם את הכמות של הפאנלים בשטח ולמקם אותם בזווית יעילה יותר לכיוון השמש, דבר שיאפשר תפוקה שלא פעם תהיה גבוהה באופן משמעותי. מעבר לכך, תכנון נכון מאפשר למקם את קולטי דוד השמש  בצד של הגג ולא במרכז הגג, מה שיאפשר פריסה יעילה ואיכותית של הפאנלים.  מכיוון שכיום ממקמים את הדוד לרוב במרכז הגג, כאשר מעוניינים להתקין פנאלים יש למקם אותם סביב הדודים בגגות בצורה פרקטית עד כמה שניתן.

מערכות סולאריות לבתים משותפים -החשיבות של מיקום הפנלים הסולריים בבית משותף

המיקום של הפנלים הסולריים בבית משותף הוא ללא ספק דבר חשוב מאוד. ככל שהפאנל יהיה חשוף לשמש ישירה למשך יותר שעות, כך התפוקה שלו תהיה משמעותית יותר. חשוב שלא יהיו קירות, צל או עצים שיסתירו את הפאנלים. לא כדאי להתקין מערכת גדולה מדי שכן, מערכת מעין זאת תייצר כמות משמעותית מדי של חשמל.  ממיר המתח של המערכת יכול להיות גדול יותר וגם לאפשר הוספת פאנלים בעתיד.

כיצד תתקינו בצורה נכונה את הפאנלים הסולריים?

בכדי להתקין בצורה נכונה את הפאנלים הסולריים, ראשית כל יש לבדוק את סוג האיטום של הגג ולוודא שהוא תקין. ההתקנה לא פוגעת באיטום הגג אבל לא מדובר על התקנה זולה ועל כן, אם בשלב מאוחר יתגלו כשלים באיטום, זה יחייב פירוק והתקנה מחדש של המערכת, מה שידרוש עלויות התקנה גבוהות לשווא. ההתקנה של המערכת יכולה לארוך כחודשיים או שלושה חודשים מהיום שמתחילים להתקין אותה ועד שהמונה פועל ומתחיל לזכות את כלל הדיירים בכמות החשמל שכל אחד מהם מייצר בביתו. אחת לשנה חשוב מאוד לערוך בדיקה שנתית למערכת על ידי מהנדס חברת חשמל מוסמך ומקצועי על מנת לוודא שהמערכת תקינה. בבדיקה זאת המהנדס צריך לבדוק את מצב ההארקה, את הבידוד של המערכת ואת התקינות של הפאנלים ושל הממירים.

מערכות סולאריות לבתים משותפים- כיצד בוחרים אנשי מקצוע לצורך התקנת פנלים סולריים בבניין משותף?

כאמור, התקנת פאנלים סולריים בבניין משותף היא עבודה שחייבת להתבצע בצורה מדויקת, תוך מתן תשומת לב לכל מה שחשוב וזאת בכדי שהמערכת תהיה יעילה ואיכותית. על כן, חשוב מאוד לבחור עבור עבודה זאת את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. עליכם לעשות סקר שוק ולברר איזה אנשי מקצוע יעניקו לכם את השירות הטוב ביותר והתוצר הטוב ביותר ובהתאם למקצועיות שלהם בתחום, לניסיון, לוותק, להמלצות ולמוניטין לבחור בהם.

מערכת אנרגיה סולארית בשילוב טכנולוגיות חכמות אחרות או בשילוב מערכת הבית החכם היא פתרון מושלם לחסוך בהוצאות החשמל ולהרוויח בעתיד.

מערכת אנרגיה סולארית – יתרונות של רווח וחיסכון

הכנסת טכנולוגיות ומערכות חדישות וחכמות יותר לבית שלכם יכולה להיות הדרך הטובה ביותר לפתוח את ביתכם לחדשנות של העתיד, לחסוך כסף על מוצרים וספקים, ולקבל גישה לצורות חדשות של אבטחה ונוחות.

כאשר רוב האנשים חושבים על בית חכם כיום, הם חושבים על שליטה על מוצרים באמצעות האינטרנט, אבל יש לציין כי טכנולוגיה חכמה מתייחסת גם לאנרגיה סולארית.

עם כוח סולארי וטכנולוגיה חכמה, אפשר למקסם את היתרונות של אנרגיה מתחדשת בבית שלכם.

מערכת אנרגיה סולארית – השקעה חכמה

אם הבית שלכם ממוקם באזור שיש בו ימים רבים של שמש, אתם יכולים להרוויח מפתרונות של אנרגיה סולארית, במיוחד כאשר אלה משולבים עם טכנולוגיות הבית החכם.

אם הבית שלכם לרוב צורך הרבה חשמל, טכנולוגיית בית חכם יכולה לעזור לכם להתחיל לחסוך כסף מהר מאוד כאשר השילוב של מערכות אוטומטיות לבית עם כוח סולארי הוא תחלופה חכמה לצריכת החשמל מחברת החשמל.

ואכן, ככל שמחירי החשמל ממשיכים לעלות כל שנה, שילוב של אנרגיה סולארית במערכת הבית החכם עשויה להיות ההשקעה החכמה ביותר שלכם.

מערכת אנרגיה סולארית – חסכון בכסף

אחת הסיבות לכך שטכנולוגיות בית חכם ואנרגיה סולארית משתלבים כל כך טוב יחד היא ששתיהן מתבססות על הרעיון של הפיכת הבית ליעיל ככל האפשר על ידי ניצול היתרונות הסביבתיים של הבית שלכם וחסכון של חשמל וכסף על ידי תכנות ושליטה.

את המערכת הסולארית  הכוללת קולטים סולאריים לייצור חשמל אפשר לשלב עם מערכת הבית החכם וכך, בעוד שהמערכת הסולארית מספקת כוח זמין וזול, טכנולוגיית הבית החכם מאפשרת לכם להתאים את צריכת החשמל לאורח החיים שלכם.

 

מערכת אנרגיה סולארית – שימושים

שילוב של מערכת סולארית עם הבית החכם באה לידי ביטוי, לדוגמא, כאשר אתם רוצים להפעיל את מכונת הכביסה במהלך היום.

אם השעות שאתם רוצים להפעיל את המכונה הן השעות שבהן מחירי החשמל הם בשיא שלהם, הבית החכם יכול להנחות את המכונה לפעול רק כאשר מזג האוויר מאפשר שימוש באנרגיה סולארית או כאשר הסוללה הסולארית מלאה מספיק כך שאין צורך בשימוש בחשמל הרגיל.

 

מערכת אנרגיה סולארית – איך אפשר להרוויח

על פי מומחים, שילוב של טכנולוגיות חכמות חדשות עם מערכת אנרגיה סולארית יכולה להפוך בעתיד כל בית לתחנת כוח קטנה בפני עצמה, ובכך לשנות את מאזן הכוחות בין חברות החשמל לצרכנים.

באופן כזה, לא רק שתוכלו לחסוך בהוצאות החשמל היום, אלא תוכלו בעתיד למכור חשמל לבתים אחרים ובכך גם להרוויח מהמערכת הסולארית שלכם.

נכון, זה עלול לקחת עוד זמן מה, אבל עם התקדמות הטכנולוגיה האפשרות הזו קרבה אלינו בצעדי ענק.

 

גלובל סולאריס
גלובל סולאריס

חברת גלובל סולאריס הינה חברה ותיקה ומוכרת בתחום הלוחות הסולאריים ודודי השמש המתקדמים שניתן להציע.
בגלובל סולאריס תוכלו להנות משירות מנצח שלא מהעולם הזה, החל משיחת הטלפון הראשונית בה נסביר לכם כיצד מתנהל כל התהליך של ההתקנה או ההחלפה של לוחות סולאריים ועד ביצוע העבודה ביעילות, במסירות ובאהבה!

אהבת? ספר לחברייך!
חייגו עכשיו
פאנלים סולארים
שטיפת פאנלים סולארים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!