איך מנקים מערכות סולאריות ב 2023?

מערכת סולארית! לשלם מעט לקבל הרבה!

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

עיקרי הדברים:

אנרגיה סולארית ממשיכה לצבור פופולריות כמקור כוח בר-קיימא וידידותי לסביבה ואנו רואים יותר ויותר בתים ובניינים שמתקינים על הגג מערכות סולאריות. עם זאת, חשוב לדעת כי מערכות סולאריות עובדות היטב כשאין שום דבר שמפריע לקליטת הקרניים. על כן, קיימת חשיבות גדולה מאוד לבצע ניקוי שלהן. איך מנקים מערכות סולאריות ובמה זה כרוך? על כך נסביר במאמר הבא.

ניקוי ללא מים

השיטה הפשוטה ביותר לניקוי פאנלים סולאריים היא באמצעות מטלית מיקרופייבר שמסירה בקלות אבק.

שיטה זו לא משלבת מים, אך גם לא יעילה מהסיבה שגם הסרת האבק בעזרת המטלית, לא מסירה אותו באופן מלא ואז הניצול של המערכת מתבצע באופן שאינו מלא.

כמו כן, כשמדובר על מערכת שלמה של 20-40 לוחות על הגג, מדובר בעבודה לא פשוטה שיכולה לקחת זמן רב וגם להיות פחות יעילה.

נכון, שיטה זו טובה יותר לסביבה מבחינת בזבוז מים, אך היא אינה מקיימת את הניצול המרבי של הפאנלים ובכך לא מאפשרת להועיל לסביבה בנושא של האנרגיה הטבעית של קרני השמש.

רובוטים לניקוי אוטומטי

רובוטים לניקוי סולארי הפכו נפוצים יותר ויותר בשנת 2023, דבר שחולל מהפכה בתחזוקה של מתקנים סולאריים בקנה מידה גדול.

רובוטים אלו מצוידים במברשות ובחיישנים מסתובבים, המזהים ומסירים באופן אוטומטי פסולת מהפנלים. הם מציעים פתרון חסכוני לניקוי חוות סולאריות גדולות מאוד.

עם זאת, במידה ומדובר בגג של בית או גג של בניין, סביר להניח שזו תהיה השקעה גדולה מידי ולכן רובוט כזה לא יהיה יעיל עבור אנשים פרטיים.

ניקוי באמצעות לחץ מים גבוה

כיום, שיטת הניקוי הטובה ביותר עבור פאנלים סולאריים היא ניקוי בלחץ מים גבוה. שיטה זו מתבצעת על ידי איש ניקוי מערכות סולאריות חכמות שמגיע עם מכונה ייעודית לניקוי בלחץ מים ומבצע זאת באופן שיטתי.

ניקוי באמצעות לחץ מים גבוה מתבצע על ידי מכונה שמחוברת לצינור שממנו המים יוצאים בלחץ וכך מקבלים עוצמה שמנקה היטב אבק ולכלוך, גם כזה שנדבק חזק לפאנלים.

שיטה זו מתאימה עבור ניקוי פאנלים סולאריים לפרטים ולמוסדות כי היא מתבצעת באופן שיטתי ולכן גם לא לוקחת זמן רב.

שיטה זו משתמשת במים, אך היא מתבצעת ביעילות ולכן לא מדובר על כמויות גדולות, אלא בשיטה מאוד יעילה.

כל כמה זמן כדאי להזמין ניקוי בלחץ מים גבוה?

ניקוי פאנלים סולאריים בשיטה חדשה של לחץ מים גבוה, כדאי להזמין אחת לחצי שנה. מבחינת עלויות לא מדובר בעלות מאוד גבוהה, אלא בטווח של 400 -700 שקלים.

טווח עלויות זה נמוך בהרבה מרכישת רובוט והוא גם יעיל יותר מניקוי בעזרת מטלית באופן עצמאי. מה שיפה בשיטה הזו, שאתם לא צריכים לעשות כלום, המנקה מגיע אליכם, עולה אל הגג עם אמצעי הבטיחות שלו ומתחיל בניקוי.

בסיום הפעולה, אתם תקבלו פאנלים נקיים ללא אבק, ללא פיח, ללא בוץ ואפילו ללא צואת יונים שפעמים רבות מצטברת באזורים אלו.

מה יקרה לאחר הניקוי?

לאחר הניקוי תוכלו לקבל פאנלים נקיים שעובדים ביעילות ולא חסומים על ידי לכלוך. הם יוכלו לקלוט היטב את קרני השמש ולספק לכם את האנרגיה שאתם זקוקים לה.

לסיכום, יש המון שיטות כיום לניקוי של פאנלים סולאריים. התפתחות הטכנולוגיה הביאה לכך שיש כיום גם רובוטים שמבצעים פעולות ניקוי אלו, אך ללא ספק, השיטה הטובה ביותר כיום לניקוי של פאנלים סולאריים היא ניקוי בלחץ מים גבוה שמתאים גם לבתים, לבניינים ולגגות של עסקים.

המאמר באדיבות חברת נקי בלחץ – חברה לניקוי בלחץ מים גבוה

גלובל סולאריס
גלובל סולאריס

חברת גלובל סולאריס הינה חברה ותיקה ומוכרת בתחום הלוחות הסולאריים ודודי השמש המתקדמים שניתן להציע.
בגלובל סולאריס תוכלו להנות משירות מנצח שלא מהעולם הזה, החל משיחת הטלפון הראשונית בה נסביר לכם כיצד מתנהל כל התהליך של ההתקנה או ההחלפה של לוחות סולאריים ועד ביצוע העבודה ביעילות, במסירות ובאהבה!

אהבת? ספר לחברייך!
חייגו עכשיו
פאנלים סולארים
שטיפת פאנלים סולארים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!