מערכות סולאריות צפות

מערכת סולארית! לשלם מעט לקבל הרבה!

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

עיקרי הדברים:

מערכות סולאריות צפותמערכות סולאריות צפות

השימוש באנרגיה סולארית הפך לאחד הדברים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות. ההתקנה הפכה לזולה יותר וכך לנגישה יותר עבור אנשים רבים. כל מי שרוצה לשמור על כדור הארץ ועם זאת להצליח גם לשמור על אורח חייו ולחסוך כסף מתעניין במערכות סולאריות. מהן מערכות סולאריות צפות ומה היתרונות שלהן? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהן מערכות סולאריות צפות?


מערכות סולאריות צפות הן מערכות שמותקנות בדרך כלל על מאגרי מים טבעיים או מלאכותיים (תוצרת ידי אדם). מערכות צפות מורכבות ממערכת תמיכה לפאנלים ולממירי מתח סולאריים. בנוסף לאלה מערכות צפות מורכבות ממערכת הצפה. 

הפאנלים הסולאריים הם בעצם החלק החשוב ביותר במערכות סולאריות בכלל וגם במערכות צפות. הפאנלים הסולאריים הם אלה שהופכים את קרינת השמש לאנרגיית חשמל. למעשה, הפאנלים הסולאריים מאגדים תאים פוטו-וולטאים שמאפשרים הולכת חשמל. התאים הללו עשויים סיליקון גבישי. רמת הולכת החשמל של התאים תלויה באור המוקרן אליהם. כאשר קרינת השמש נפגשת עם התאים הללו היא גורמת לתנועה של אלקטרונים שיוצרת זרם חשמלי. 

כאשר נוצר הזרם החשמלי בא לידי ביטוי ממיר המתח הסולארי. תפקידו הוא להמיר את הזרם החשמלי שנוצר בפאנלים לזרם חילופין. 

כיצד מתקינים מערכות סולאריות צפות?

ההתקנה של מערכות סולאריות צפות נחשבת לפשוטה יחסית ויש לה שלבים קבועים. השלב הראשון הוא להרכיב את מערכת ההצפה על המאגר. לאחר שמערכת ההצפה הורכבה, יש לחבר את הפאנלים הסולאריים. בזכות כך המבנה נדחף או נגרר לתוך מאגר המים. לאחר שהמערכת מוקמה, מותקנים עליה עוגנים על גבי המערכת ההיקפית או בתחתית המאגר. 

מערכות צפות מעוגנות באמצעות קווי עגינה שמתאימים לתנודות ברמת המים. 

המערכות הסולאריות הצפות צריכות להיות  מתוכננות כך שהן עמידות לסיכונים סביבתיים כמו גשמים, שלג, לוחות חזקות, לחות, מליחות וכמובן גם שמש חזקה מדי. כל הרכיבים החשמליים במערכות צפות צריכים להיות חזקים מאוד כך שיעמדו בכל הסיכונים הסביבתיים שציינו ויוכלו לתפקד כראוי. 

 

מהם היתרונות של מערכות סולאריות צפות?

למערכות סולאריות צפות יש יתרונות רבים-

  • בזכות מערכות צפות ניתן לנצח שטח קיים ולהפיק ממנו אנרגיה חשמלית בכמות גבוהה. איך זה מתאפשר? הפאנלים הסולאריים ניתנים לכוונון כך שהם יקלטו כמות מרבית של קרני שמש במהלך היום ותהיה תפוקת חשמל גבוהה. 
  • חסכון במים- מים מתאדים. בימים בהם יש שמש חזקה וגם בימים בהם אין שמש חזקה במיוחד המים מתאדים ו"מתבזבזים". כאשר מכסים את מאגר המים על ידי מערכות צפות יכולים להקטין את אחוזי האידוי של המים מהמאגר. על ידי כך חוסכים במים. 
  • התקנה פשוטה- התקנת מערכות צפות נחשבת לפשוטה יחסית, כפי שציינו קודם. כמו כן, המערכות הסולאריות הצפות מאפשרות חסכון בהוצאות אחזקה. 
  • לא חייב מים- למרות שמן, מערכות צפות, לא חייבות מים על מנת לפעול. למעשה מערכות צפות יעילות מאוד גם אם יש ירידה משמעותית במפלס המים וגם אם מאגר המים ריק לחלוטין. 
  • אנרגיה ירוקה- המודעות לשמירה על איכות הסביבה הולכת וגוברת. יותר ויותר אנשים מחפשים שיטות שונות שיאפשרו להם לשמור על איכות הסביבה תוך שמירה על שגרת חיים רגילה. אנרגיה סולארית היא אנרגיית חשמל המופקת על ידי אנרגיית השמש. הפאנלים הסולאריים הופכים את קרני השמש לזרם חשמלי. השמש לא ניתנת ל"בזבוז" לעומת מקורות אנרגיה אחרים. אנרגיית השמש היא מקור אנרגיה בלתי נדלה, כלומר, הוא לא נגמר. לעומת זאת, תהליך ייצור חשמל "רגיל" מצריך שימוש במקורות אנרגיה נדלים כמו דלק, גז או פחם. כמו כן, תהליך ייצור חשמל "רגיל" כולל בתוכו זיהום סביבתי. הפקת חשמל סולארי נעשית ללא כל זיהום סביבתי. כלומר, האנרגיה הסולארית היא בעצם אנרגיה ירוקה. כך אתם יכולים ליהנות משימוש בחשמל ללא רגשות אשמה על תרומה לזיהום הסביבתי. מסיבה זו אנשים רבים מעוניינים בהתקנת פאנלים סולאריים שתאפשר להם המשך באורח חיים רגיל תוך שמירה על איכות הסביבה.
  • יתרון כלכלי- בישראל יש חברה אחת שמספקת חשמל לכולם והיא חברת החשמל. כתוצאה מכך, כאשר יש הפסקת חשמל בחברת החשמל היא קורית אצל כולם. כמו כן, חשבונות החשמל יכולים להיות גבוהים מאוד כאשר יש רק חברה אחת. כאשר מתקינים מערכות סולאריות צפות מייצרים חשמל באופן עצמאי, ללא חברת החשמל. ייצור החשמל נעשה תוך שימוש באנרגיית השמש ואין צורך לשלם על החשמל שנוצר. כתוצאה מכך, אתם יכולים לצמצם משמעותית את חשבונות החשמל שלכם. במיוחד בישראל. אצלנו יש שמש בכל עונות השנה. גם בחורף כאשר יש ימים מעוננים או גשומים יכולה לצאת השמש. בימים אלה אולי תאלצו להשתמש יותר בחשמל שמספקת חברת החשמל, אך בימים האחרים תוכלו להנות מחשמל תוצרת בית. החיסכון בסופו של דבר יהווה השקעה שתחזיר את עצמה ויותר. כמו כן, אפילו תוכלו להרוויח מהחשמל הסולארי. איך? אם תפוקת החשמל הסולארי שלכם גבוהה, חברת חשמל תקנה את עודפי החשמל מכם. כך אתם יכולים לחסוך אלפי שקלים בשנה על חשמל וגם להניב רווחים. למה לא?
גלובל סולאריס
גלובל סולאריס

חברת גלובל סולאריס הינה חברה ותיקה ומוכרת בתחום הלוחות הסולאריים ודודי השמש המתקדמים שניתן להציע.
בגלובל סולאריס תוכלו להנות משירות מנצח שלא מהעולם הזה, החל משיחת הטלפון הראשונית בה נסביר לכם כיצד מתנהל כל התהליך של ההתקנה או ההחלפה של לוחות סולאריים ועד ביצוע העבודה ביעילות, במסירות ובאהבה!

אהבת? ספר לחברייך!
חייגו עכשיו
פאנלים סולארים
שטיפת פאנלים סולארים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!