כמה עולה מערכת סולארית

מערכת סולארית! לשלם מעט לקבל הרבה!

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

עיקרי הדברים:

כמה עולה מערכת סולאריתכמה עולה מערכת סולארית

ענף ההשקעות תמיד קורץ לעין הישראלית, יש הרבה תחומים בהם אנו יכולים להשקיע, אבל יש תחום אחד שתפס תאוצה בשנים האחרונות. היתרון של השקעה במערכות סולאריות הוא גם שהענף מאוד חם היום, וגם שמדובר על השקעה מאוד בטוחה בניגוד לענפים אחרים בתחום. בנוסף, ההשקעה יכולה לקרוץ לכולם. ניתן להשקיע במערכות סולאריות ביתיות וניתן להשקיע גם בחוות לוחות סולאריים, השאלה היא כמה עולה מערכת סולארית אשר תתאים לתקציב שלכם.

 

למה אתם צריכים מערכת סולארית?

מערכת סולארית היא השקעה עבור הכנסה פסיבית. בסופו של דבר כל מה שאתם צריכים הוא סכום התחלתי עבור ההשקעה ותחזוקה של פעמיים בשנה בלוחות הסולאריים. כמובן שיש עוד דברים בדרך כמו אישורים וחוזים שאתם צריכים להכיר. השקעה במערכת סולארית היא השקעה בשני אופנים, האחת היא במקרה בו נמאס לכם לשלם חשבונות חשמל, אתם יכולים להתקין על הגג שלכם או על העסק שלכם והלוחות הסולאריים יעניקו לכם את צריכת החשמל הבסיסית שלכם. יש לוודא כי מספר הפאנלים מספיק לכמות החשמל אותה אתם צורכים. את הווידוא הזה יש לעשות על ידי ייעוץ עם חברה מקצועית.

הפן השני הוא יותר עבור השקעה כלכלית. ניתן להתקין מערכות סולאריות ולמכור את החשמל אשר הלוח מייצר לחברת החשמל. המחיר אותו אתם מקבלים תלוי בכמות ההשקעה שלכם ומול החוזה עם חברת החשמל. מלבד לכך, המדינה והבנקים מעודדים השקעות מסוג זה כיוון שמדובר על אנרגיה ירוקה אשר תורמת לשמירה על איכות הסביבה.

שיתוף פעולה יזמי

בתור יזמים אנו מחפשים את הפוטנציאל הכלכלי בתור השקעה. אם אין לכם שטח עליו תוכלו להתקין מערכות סולאריות זה לא אומר שאתם לא יכולים להנות מההשקעה הזאת. יש לכם את האפשרות לשכור שטח מסוים ועליו להתקין מערכת סולארית. מלבד לכך, יזמים רבים פונים לחקלאים בעלי שטחים, לבעלי חממות ורפתות על מנת שיוכלו להתקין על הגגות או הקרקע שלהם מערכות סולאריות. כאשר לא מדובר על שטח ששייך לכם יש לוודא כדאיות כלכלית בהתאם לחוזה אותו אתם סוגרים. 

 

כמה עולה מערכת סולארית לעסק?

בדרך כלל מערכות סולאריות עבור עסקים יהיו בסדר גודל גדול. בסופו של דבר אתם רוצים להתקין מערכת מספיק גדולה כדי שתוכל להפיק לכם חשמל עבור העסק. עסק ממוצע יכול להגיע לחשבונות חשמל בסדר גודל של כמה עשרות אלפי שקלים. על מנת שתוכלו להתקין מערכות שיספקו לכם מספיק חשמל עבור סכומים אלו אתם צריכים להשקיע כמה עשרות עד מאות אלפי שקלים בודדים. מדובר על השקעה לטווח הארוך, את החזר ההשקעה אתם תראו תוך מספר שנים. יש לקחת בחשבון עוד נתון של תחזוקה שעולה לכם בסביבות ה-1,000 ש"ח בשנה. 

 

כמה עולה מערכת סולארית לבית?

התקנת מערכת סולארית לבית אינה יקרה כמו התקנה לעסק, הסיבה לכך היא שאין לכם מספיק שטח עבור השקעה בבית. בדרך כלל סדר גודל ההשקעה על הגג שלכם תנוע בטווח העשרות אלפי שקלים, והרווח שלכם ינוע במספר אלפי שקלים בודדים. החזר השקעה זו נע בטווח ה-4 שנים. כמו כן, גם כאשר אתם גרים בבניין משותף ואתם מעוניינים להתקין מערכת סולארית על גג המבנה יהיה עליכם לקבל אישור משאר הדיירים. אם יש לכם גג שעולה על 80 מ"ר תוכלו להרוויח תשואה של כמה אלפי שקלים, במילים אחרות לא תשלמו חשבון חשמל ואולי אפילו תוכלו למכור חשמל לחברת החשמל. 100 מ"ר פאנלים מותקנים יניבו לכם רווח של כ-10,000 ש"ח בשנה. 

האמת היא שלא משנה כמה עולה מערכת סולארית, בסופו של דבר מדובר על מוצר שנשמר לאורך של כ-30 שנה. עם תחזוקה נכונה בזמן אפילו ליותר זמן.  יש יתרון גדול למערכת סולארית ביתית, היתרון הוא שאתם לא משלמים מיסים ואפילו לא זקוקים להיתר בניה מיוחד ואפילו לשלם ארנונה עבור ההשקעה.

איך מחשבים כמה עולה מערכת סולארית?

הדרך הנכונה ביותר לחשב כמה עולה מערכת סולארית ואת הרווח הנקי שלכם יהיה על ידי ייעוץ עם חברה מקצועית. יש נתונים שונים אשר לפיהם אפשר לחשב את הרווח, אבל אף פעם לא מדובר על מדע מדויק. הרווח נקבע בהתאם לפרמטרים רבים, ביניהם המיקום שלכם בארץ, שטח גודל ההתקנה, סוג הלוחות אותו אתם בוחרים ועלות ההתקנה והאישורים. מחיר פאנל נקבע ביחידות של סנט לוואט, עבור 10,000 וואט נרוויח כ-2,500 דולר (בערך 25 פאנלים). 

יש לקחת בחשבון את עלות השכירות של המקום. לעיתים גם ניתן לקבל החזר מס עבור הוצאה מוכרת על תשלומי שכר דירה. 

זכרו, חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית אשר תלווה אתכם. יש היום היצע רחב של חברות שלא כולן מתמחות בכל סוגי ההתקנות. כפי שניתן לראות, יש התקנות המיועדות לקרקע, חלק לגגות, חלק עבור עסקי וכן הלאה. 

כמה עולה מערכת סולארית?

מערכת סולארית נחשבת לאחת ההשקעות החכמות ביותר שניתן לבצע. היא נחשבת להשקעה בטוחה וחכמה, שלא כוללת סיכונים ומתאימה לכולם. מערכת סולארית מאפשרת לכך לחסוך אלפי שקל ואפילו להניב רווחים בסופו של דבר. במאמר הבא נרחיב מהי מערכת סולארית מדוע מדובר בהשקעה וכמה עולה מערכת סולארית .

 

מהי מערכת סולארית?

מערכת סולארית היא מערכת שמאפשרת לנו להפיק אנרגייה סולארית, כלומר, אנרגיית חשמל מאנרגיית השמש. האנרגיה הסולארית התגלתה לראשונה בשנת 1839 וב1905 אלברט איינשטיין הצליח להסביר את התופעה. 

מערכת סולארית מורכבת משלושה חלקים-

  • פאנלים סולאריים- הפאנלים הסולאריים הם החלק החשוב ביותר במערכת. הפאנלים הסולאריים הם אלה שיוצרים אנרגיה סולארית על ידי קרינת השמש שהופכת לאנרגיית חשמל. הפאנלים הסולאריים מיוצרים מחומרים איכותיים מאוד והם עמידים בפני תנאי מזג האוויר השונים כמו גשמים חזקים, רוחות, שמש חזקה ולחות. 

איך הפאנלים הסולאריים עובדים? 

בפאנלים הסולאריים יש תאים פוטו-וולטאים. התאים הפוטו-וולטאים הם תאים עשויים סיליקון גבישי ומוליכים חשמל למחצה. רמת הולכת החשמל בתאים תלויה באור המוקרן אליהם. ברגע שהתאים הפוטו-וולטאים נפגשים עם קרינת השמש נוצרת תנועה של אלקטרונים שיוצרת זרם חשמלי. 

    • ממיר מתח סולארי- תפקידו של ממיר מתח סולארי הוא לקחת את הזרם החשמלי שנוצר בפאנלים הסולאריים ולהמיר אותו לזרם חילופין. המרת הזרם החשמלי לזרם חילופין נדרשת על מנת שחברת החשמל תוכל לקשר בין המערכת הסולארית שלכם לבין רשת החשמל. 
  • מונה חשמל- תפקידו של מונה החשמל הוא למדוד את כמות החשמל שיוצר ואת כמות החשמל שנעשה בו שימוש. כך ניתן לחשב את הרווח מעודפי השימוש. 

 

כמה עולה מערכת סולארית- השקעה או לא?

התשובה היא חד משמעית כן. לעומת השקעה בבורסה, במטבעות וירטואליים או בנדל"ן, השקעה במערכת סולארית נחשבת להשקעה בטוחה יותר שמתאימה לכולם. מדוע? 

התקנה של מערכת סולארית מאפשרת לנו להפיק חשמל באופן עצמאי על ידי אנרגיית השמש. כלומר, בזכות המערכת הסולארית אנחנו לא צריכים את חברת חשמל כמו בעבר. כתוצאה מהפקת החשמל העצמאית, ניתן להוריד את חשבונות החשמל באופן משמעותי ובחודשים מסוימים אפילו לגמרי. בישראל יש שמש חזקה מאוד וגם בימי החורף הקרים יש מקרים רבים בהם השמש מציצה ומחממת אותנו וכך גם מפיקה חשמל סולארי. 

מלבד צמצום חשבונות החשמל, הפקת אנרגיה סולארית מאפשרת לכם בסופו של דבר אפילו  להניב רווחים. כאשר תפוקת החשמל שלכם גבוהה, אתם יכולים למכור את החשמל לחברת החשמל לפי קילוואט. כך אתם גם לא משלמים חשבונות חשמל וגם מרוויחים מחברת החשמל. 

 

אז כמה עולה מערכת סולארית?

אין לנו תשובה חד משמעית בנוגע לשאלת המחיר של המערכות הסולארית, מאחר והמחיר מושפע מגורמים שונים ביניהם גודל השטח בו תתבצע ההתקנה וכמו הפאנלים הסולאריים שתרכשו. 

יש לקחת בחשבון, שככל שתרכשו כמות פאנלים סולאריים גדולה יותר, כך המחיר עבור כל פאנל ירד. כמו כן, ככל שתרכשו כמות גדולה יותר, כך תפוקת החשמל תעלה והחוזה שלכם מול חברת חשמל יהיה רווחי יותר. 

ננסה לענות לכם במספרים, כאשר אנו מציינים פה מחירים ממוצעים ולא משהו חד משמעי- 

התקציב הנדרש למערכת סולארית ינוע סביב עשרות אלפי שקלים. על גג של 100 מ"ר התקנת מערכת סולארית קטנה תעלה סביב 70,000 שקלים. זה אמנם לא זול, אך עם השקעה כזאת תוכלו לחסוך כ-10,000 שקלים בשנה. כלומר, כעבור 7 שנים כבר תחזירו את שווי ההתקנה ולאחר מכן רק תרוויחו. 

 

מערכת סולארית בעידוד המדינה

התקנת מערכת סולארית על גג של בית פרטי מצריכה אישורים מתאימים. החדשות הטובות הן שהשגת אישורים להתקנת מערכת סולארית היא די פשוטה. מדינת ישראל מעודדת את האזרחים שלהם להתקין מערכות סולאריות על גגות הבתים על מנת לעודד שמירה על איכות הסביבה. בזכות כך, המדינה מעניקה לאזרחים המתקינים מערכות סולאריות הטבות מס, הקלות בהפקת היתר בניה, תהליכים בירוקרטיים פשוטים ועוד. 

 

התקנת מערכת סולארית על ידי חברה מקצועית

חשוב מאוד לבחור את המתקינים בצורה חכמה על מנת שתוכלו ליהנות מכלל היתרונות של המערכת הסולארית. בחרו בחברה מקצועית שעובדת באופן מורשה בלבד, ומחזיקה באישורים מתאימים ביניהם אישור עבודה בגובה (ההתקנה נעשית על הגג ומצריכה אישורים לכך). בחרו בחברה מקצועית בעלת ניסיון, שתדע למקם את המערכת הסולארית במיקום הנכון כך שקרני השמש יגיעו ללא הפרעות בדרך. 

 

היתרונות של המערכת הסולארית

מלבד היתרון הכלכלי שיכול להניב לכם אלפי שקלים בשנה, למערכת הסולארית יש יתרונות נוספים.

  • שמירה על איכות הסביבה- בזכות האנרגיה הסולארית שנחשבת לאנרגיה ירוקה, אנו יכולים להשתמש באנרגיית השמש המבוזבזת ולא לייצר זיהום. כך אנחנו מסייעים בשמירה על איכות הסביבה.
  • התקנה- התקנה של מערכת סולארית, נחשבת למשימה פשוטה שלא מצריכה הקמת תשתיות. ההתקנה מתבצעת בחוץ, בדרך כלל על הגג. בצורה זו, ניתן להגיע לפאנלים בקלות עבור כל תקלה או בדיקה שיש לבצע. 
  • סכנת התחשמלות- התקנה של מערכת סולארית אינה כוללת סכנת התחשמלות כלל. 
  • תחזוקה- מוצרים הפועלים עם אנרגיה סולארית אינם מצריכים תחזוקה כמעט כלל. לדוגמא הסוללות הנטענות של מנורות סולאריות מצריכות תחזוקה בממוצע בין 5 לבין 7 שנים. 
גלובל סולאריס
גלובל סולאריס

חברת גלובל סולאריס הינה חברה ותיקה ומוכרת בתחום הלוחות הסולאריים ודודי השמש המתקדמים שניתן להציע.
בגלובל סולאריס תוכלו להנות משירות מנצח שלא מהעולם הזה, החל משיחת הטלפון הראשונית בה נסביר לכם כיצד מתנהל כל התהליך של ההתקנה או ההחלפה של לוחות סולאריים ועד ביצוע העבודה ביעילות, במסירות ובאהבה!

אהבת? ספר לחברייך!
חייגו עכשיו
פאנלים סולארים
שטיפת פאנלים סולארים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!